091014

Jag har förkortat min "att göra"-lista idag genom att inhandla viktigt material. Silverthorn physiology-book, biochemistry lab guide-book, millimeterrutat papper till biochemins grafer samt ett litet skrivhäfte för labbrapporterna. Puh, nu känns det bättre. Imorgon ska jag mejla boksäljaren för att kolla om hon fått in Lippinkott biochemisty. Jag måste också bestämma mig för vilka två additional subjects jag ska välja. Dessa har jag att välja mellan:
.
- Molecular medicine
- Medical parasitology
- Immunohistochemistry in morphology&diagnosis
- Cell and tissue culture
Ultrastructural basis of the cell morphology
- Neuroanatomy
Introduction to forensic aspects of medical data security
- Forensic aspects of practical anatomy
- Essential Medical and Colloquial Polish
.
Inte helt lätt. Kan direkt stryka parasitologin och polskan som säkert är för lätt ändå. Neuroanatomin är säkert jobbigt svår. Hmm.. Cell and tissue culture låter inte heller så spännande, och datagrejen fattar jag inte poängen med. Då återstår fyra ämnen. Molecular medicine har man ju ingen aning om vad det är. Namnet säger ingenting. ..Wikipedia.. aha.. nej, det verkar inte så värst intressant. Stryk det. Tre kvar. Immunohistochemistry handlar enligt wiki om hur man med hjälp av färgning av cellprover kan hitta antikroppar, typ.
.
Åååh neeej, nu ser jag! Man måste välja flera för att få ihop så många timmar som krävs. Jahapp.. Då får jag välja de 4 markerade ovan. Det är det eller att ha alla timmar under våren, och det vill man ju inte. Aja, då har jag det bestämt. Det finns så mycket spännande att välja mellan under de kommande åren. Särskilt dermatologi (speciellt den som inkluderar plastikkirurgi), transplantologi, och kursen "How to prevent coronary artery disease", eller "Medicine of procreation". Hehe, ja, man har allt saker att se fram emot.
.
Nu måste jag diska och städa här. Kan inte skjuta upp det mer :P Och sedan måste två labbrapporter skrivas..
.
E.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0