090914

Vaknade kl 6 för att plugga, innan jag drog till english division för att få veta nåt om praktiken. Efter ett telefonsamtal var det fixat och jag begav mig till sjukhuset på Traugutta (vägen). Letade ett tag, väntade ett tag, men fick sen prata med en läkare som brukar ta emot english division-studenter. Hon hade en annan svensk student med sig som gått tredje året och också praktiserar där. Jag ska alltså praktisera där 12 timmar om dagen i 12 dagar. Puh, det blir inte kul. Eller.. visst, det har säkert sina intressanta inslag och jag ska ju lära mig en del nytt, men imorgon börjar jag passet med patienternas toalettbestyr och läkaren sa, fast inte i direkt korrelation till det, att jag kommer få en chock. Jag har ju aldrig haft kontakt med patienter eller haft en sjuk närstående. Inte mer än den dagen jag och Jenny gick på studiebesök på avdelningen för leukemi på våren i 3an. För övrigt måste jag kommentera själva sjukhuset här. Det är ju inte så att man blir imponerad av standarden direkt. Eller jag vet inte riktigt, men det kändes mycket mycket trevligare på Huddinge sjukhus.
.
På väg hem från alla ärenden var jag tvungen att åka och köpa en till "labbrock", plus att jag köpte desinfektionsmedel. Det blir nog bara värre och värre med tankarna på hur mkt bakterier och virus det kan finnas överallt. Usch.
.
Nu får jag vara jäkligt effektiv resten av dagen och kvällen med biologiplugg om jag ska klara commission på torsdag.
.
Anna Ternheim går i högtalarna. Den här låten om bortrövade barn sjöng hon på Popaganda.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0