090921

Idag lärde jag mig något riktigt spännande och roligt. Jag lärde mig nämligen att ta blodprov. Först tittade jag på när en sjuksköterska gjorde det, och sedan guidade hon mig. Det gick fort att lära sig och gick förvånansvärt bra. Wow :D  Har för mig att det var 25 pers som kom för provtagningen, och jag tog många, om inte de flesta, av dessa. Helt klart det roligaste hittills under praktiken (och roligare än så blir det säkert inte).
.
En vecka har gått sedan jag var hemma. Bara. Med tanke på praktiken känns det som jag varit här i evigheter och ändå är det inte mer än 5 praktikdagar. 7 dagar kvar med andra ord. Puh. Idag är det som fredag för min del. Jag är nämligen "ledig" imorgon och i övermorgon. En dag för biologiplugg och nästa för exam. Det ska gå.
.
Ååååh! Jag kollade just på vårt höstschema! Woooow, det är så bra! Jag är ledig både måndag och fredag, och på tisdag börjar vi inte förrän 13:30 vilket innebär att man hinner till lektionen även om man vaknar upp i Stockholm :D Hahah.. Synd bara att inte Ryanair går hem på fredag istället för torsdag och att den viktigaste dagen är just torsdag :/  Klicka på miniatyren för att se schemat.
.
.
Nu måste jag sitta försjunken i biologin ett bra tag. Jag längtar tills skolan börjar. Det ska bli spännande att lära sig en massa nytt och starta det andra året här :) Särskilt nu när man vet att hösten inte blir helt stressig och fullproppad med ämnen.
.
E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0