090923

Idag är den förmodligen dagen då alla kurser från det första året äntligen blir avslutade. Hade biology exam som jag tror gick bra. 80 poäng totalt, minst 41 för att passa, 48 som jag var rätt säker på att jag kunde. Resultatet kommer imorgon vid 12. Det blir praktik på morgonen och sen iväg dit. Spännande. Resten av dagen är alltså en helt slapp och lugn dag. Härligt! Har redan sett den andra Bridget Jones-filmen, och funderar på vad jag ska hitta på nu. Kanske ta och fixa mitt rum? Diska, packa upp allt, hänga in kläderna i garderoben och sätta upp mina gardiner. Om ett par veckor kommer ju mormor och morfar på inspektion, haha :P  Och om typ 3 veckor kommer Johan hit. Igår var det rea på Ryanair. Jag köpte en biljett hem med samma flyg som Johan för, bokstavligt talat, ören (!), och biljett hem.. ehum.. tillbaks hit.. för 175 kr. Väldigt spontant och kul :)  Däremot vet jag inte vad som är på gång med Ryanair, för det flyget till Stockholm är det sista man kan se på nätet iaf. Vad hände med resten? Förut kunde man ju se flygen för november och december. De kan väl knappast stänga linjen. Vad jag märkt verkar den vara vältrafikerad och populär. Det vore katastrof om de la ner den :/
.
Efter provet gick jag och kollade upp det här med Erasmus. Tänkte åka och plugga i Frankrike nästa år. Förhoppningsvis kan både tid och stad sammanfalla med Johans utlandsår där. Det vore hur grymt som helst :D  Och vi har en stad gemensam att välja, nämligen Grenoble. Inte så pjåkigt :P Jag gillade staden från i somras. Då är bara frågan hur likt deras curriculum för det tredje året är jämfört med det här. Kanske kan hitta det på deras hemsida.
.
Här är det för övrigt sommarväder. Blå himmel och 25°. Inte lika varmt som Grenoble i juli förstås, men det är väl tur det..
.
.
.
E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0