090929

Idag fick jag en massa beröm för att jag är så bra på att ta blodprov :D yes! Det är som sagt det roligaste på hela praktiken. Man har en riktig uppgift som funkar bra, utan att man är speciellt osäker. Det bara flyter på, patient efter patient. Imorgon är äntligen praktikens sista dag. Ska ta blodprov på morgonen igen och sen gå till läkaren som har hand om praktikanterna för att få sign. Efter det är jag ledig ända fram till tisdag nästa vecka. Vad ska man hitta på då? Man kanske skulle få tag på physiology-boken och åka ett par dagar till morfar (mormor är i Italien på en sån där pilgrimsresa).
.
Idag var också den första riktiga riktiga höstdagen. Grått, kallt, blåsigt. Jag använder min tjocka, stickade ullkofta med en collagetröja under, och det är perfekt. När jag kom hem var jag tvungen att sova. Så trött. Nu har jag käkat lunch, kollat på Idol och funderar på att snart värma efterrätten jag gjorde igår: en jättegod äppelkaka med vaniljsås. mmmm :)
.
Oh jusste! Måste ner och köpa bröd innan de stänger.
.
E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0