090930

Sista dagen av praktiken och sista dagen av september. Blodprov och blodtrycksmätning handlade det om idag, i sällskap av två andra från klassen. Sjuksköterskan mätte mitt blodtryck och sa att det var väldigt svårt att höra något i stetoskopet för att blodådrorna inte är fyllda. Måste dricka mer. Rätt intressant, för jag har undrat ett tag nu hur stor inverkan det kan ha att man inte dricker mkt. Så det har alltså vissa konsekvenser. Jag tänker mig det som.. om man inte har så mkt vätska som går runt i blodådrorna blir det väl svårare att transportera runt alla viktiga substanser. Det blir ju tjockt och mer trögflytande, antar jag. Och om man ska ut och springa, vilket jag tänkte starta med nu, måste syret transporteras runt i kroppen snabbt. Hmm, ja det får man ta och göra något åt.
.
Jaha, då var man ledig till tisdag nu då :)  Kollade nyss klart på the Proposal, som jag såg på bio i våras och som är såå rolig! Jag menar, det är inte många filmer jag kan sitta och skratta högt för mig själv till :P  Nu är det ett antal andra filmer jag laddar ner. Brokeback Mountain, the Notebook, Edward Scissorhands, och två Bollywoodfilmer: Dilwale Dulhania Le Jayenge och Kabhi Alvida Naa Kehna. En film för varje kväll ser jag nu :)  Det skulle vara kul att måla något, men jag har ju inte de grejerna här. Man kan spela the Sims 3, dra ut och springa, läsa "Tusen strålande solar" (ja, jusste!), och sova länge på mornarna, haha..  Men imorgon måste jag tillbaka till sjukhuset, dock inte lika tidigt som vanligt, för att få sign eftersom den ansvariga läkaren inte var där. Osis. Sen ska jag hämta mitt signerade index och gå till ED för att fixa med papper. Kanske att Erasmus-personen är där också så att man kan höra sig för lite.
.
E.

Kommentarer
Postat av: matilda

Hej, jag tycker du har en fin & bra blogg. Så nu lägger jag till den på bloglovin, kika gärna in på min blogg & lägg till den med!:)

2009-09-30 @ 22:52:15
URL: http://maatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0