Lov

Vilket slappt lov jag har! Vakna när jag vill, äta frukost i lugn och ro, spela the Sims, möjligtvis diska lite och laga middag som pizzan igår, och bara ta det lugnt. Lite plugg har det blivit, men det tänkte jag sätta igång med bättre nu.
.
Nyss såg jag en väldigt intressant dokumentärfilm om Bogotá, Colombias huvudstad, och hur staden förändrades radikalt under 90-talet till en mkt bättre och säkrare stad. Detta tack vare två borgmästare, Antanas Mockus och Enrique Peñalosa, med nya visioner och viljan att grundligt förändra både staden i sig men också människors inställning till moral och medborgarskap. "Vi har gjort människorna till medborgare." säger en av dem i dokumentären.
.
.
E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0