2010 03 05

Fredag! En helg fylld till bredden med plugg är framför mig. Forensic aspects of practical anatomy-kursen är över. Vi hade ett självsmordfall genom hängning idag. Vi lärde oss hur man kan se om personen varit vid liv i hängningstillfället - det förekommer ju fall där personen blivit exempelvis strypt och sedan hängts för att dölja mordet. Kursen har varit riktigt spännande faktiskt. Man har fått en mycket bättre bild av kroppens anatomi, speciellt hur organen är till konsistens, styrka, storlek och allt annat man kan komma fram till genom att peta och skära i dem. De kommande åren har vi ingen liknande möjlighet, förutom någon forensic-kurs i 6an tror jag.
.
Vintern är tyvärr tillbaka här. Det har snöat och varit sol om vartannat och allt är vitt igen, så det var bara att ta fram vinterjackan igen. Jag åkte till Tesco med A på förmiddagen. Handlade min nya kosthållning: grönsaker, frukt, bönor och kött. Glömde - som tur var - gifflarna :P Köpte några kryddor ur det indiska köket. Det blir en sån himla skillnad jämfört med att använda de vanliga kryddorna som jag tröttnat rejält på. A har lärt mig ett par riktigt goda rätter med kyckling, bönor eller bara ris och grönsaker :) Det var lite kul när jag knackade på hos A och frågade om hon hade någon krydda att bjuda på. Efter ett tag kom hon tillbaka till dörren med inte bara en krydda utan ett litet fat med spiskummin, nejlikor, chili, gurkmeja och koriander, plus instruktioner om när man ska tillsätta varje :P Får se vad det blir för god middag ikväll. Men inte förrän biokemikapitlet är färdigläst.
.
E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0