2010 03 18

Dagens höjdpunkt måste varit springrundan med A. Solen började just gå ner och färgade en bit av himlen rosa. Luften var frisk och kroppen fylld av vår-energi. :) Ingen snö är kvar och det var runt 15°C så idag tog jag tygskorna för första gången i år.
.
För att byta ämne helt.. En sak när det gäller matlagning med torkade bönor och ärtor är det faktum att man är van att det från idé till tallrik tar max en timme. Men bönor ska ju bada i många timmar och sedan kokas i typ 1,5 timme innan man kan börja. Så har man glömt det, är det bara att fundera ut något annat att äta. Gjorde en lins-/morotssoppa med curry och sambal oelek nyss. Den är både nyttig och god. Imorgon ska jag försöka mig på falafel, och i övermorgon blir det väl soppa på de resterande kikärtorna. Jag är glad att jag börjat anstränga mig mer med matlagningen och att jag testar nya rätter. Förut var det inte mkt fantasi på den fronten.
.
För övrigt var det som förmodat: jag passade biokemin! Det tillsammans med allt annat har gjort den här dagen till en glad dag :D
.
E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0