Tur och otur

Det var tydligen fel ställe och fel lärare vi väntade på imorse. Den enda personen som var närvarande vid morgonens forensic anatomy berättade hur himla intressant det var, med obduktioner av olika människor. Wow! Som tur är går det bra att ansluta sig till gruppen och komma till nästa lektion trots missen imorse. Det här verkar vara den mest intressanta kursen hittills! :D
.
Biofysiken imorse gick bra. Det verkar som att jag klarade de 11 flervalsfrågorna om ultraljud, men sen kom en oväntad öppen fråga: "What is laminar flow?" som var kopplad till dagens uppgift: viskositet, som jag läste om på wiki före lektionen. Trots det stötte jag aldrig på "laminar flow", så jag bara skrev vadsomhelst. Medan vi sedan stod och labbade - testade olika vätskors viskositet - kom läraren och ställde en vidare fråga om mitt svar. Som tuuur var blev hon nöjd med mitt svar och jag blev godkänd. Puh..
.
E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0