2010 05 18

Igår kom jag på att vi skulle ha ett hygiene-prov idag med öppna frågor om tungmetaller och gifter. Oups. Läraren ser kursen som jätteviktig och jätteallvarlig medan eleverna ser lätt på saken - det finns ju så många tyngre och viktigare kurser som måste kämpas med. Imorgon är det alltså biokemiomprov, sista provet innan exam, samt prov på hjärt- och kärlsystemet i fysiologin. Jag tror båda kommer gå bra.
.
Jag och A var nyss nere i studenthusets kontor för att fylla i en ansökan om rum för nästa år. Förra året var det enkelt. Muntligt sa man bara om man villa stanna i rummet eller inte. I år har de komplicerat de hela, och inkluderar uppgifter som nettoinkomst för en person ur familjen och antar kilometer hem. Alltså... Det borde inte vara relevant i sammanhanget. Jag menar, vad kan de dra för slutsatser av inkomsten? Hur mycket de kan höja hyran utan att det svider för mycket? Dessutom kan de ju omöjligt jämföra polska med svenska eller norska löner på ett rättvist sätt. Till råga på allt säger de att de inte kan garantera ett eget rum nästa år. Det beror på hur många som ansöker. Hmm.
.
E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0