Gener och träning

Jag läste en riktigt intressant artikel på DN! Handlar om att man nu kan göra ett gentest som kollar ämnesomsättningsgener för att få veta vilken typ av mat och vilken träning man ska välja för att exempelvis gå ner i vikt. Dryga tusenlappen går det på. Men tydligen ska testet så småningom förbättras ytterligare genom att inkludera fler gener, så jag väntar tills jag är lite rikare ;)
.
Jag har bestämt mig för att köra igång med träningen så här inför sommaren. Drygt 5 veckor kvar nu. Igår rullade jag ut träningsmattan för första gången i det här rummet (bytte ju rum efter sommaren), för att göra lite crunches och sånt, och jag får erkänna att det känns i magen idag. Bra! Det är ju så enkelt och kräver inte mkt tid alls, så jag tänkte att ett sånt pass kan man fixa varje dag.
.
E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0