2010 11 28 Första advent

Idag är det första advent. Jag ställde fram två ljushållare med röda ljus igår men har inga tändstickor. Ljusen plus en stor dekorerad julgranskula är väl det pyntet som finns här. I Pasaz, köpcentret inte långt härifrån, har de dekorerat jättefint med nytänkande pynt. Så vill jag också ha hemma. Får ta en bild nästa gång jag är där.
.
På torsdag är det EKG-prov. Pluggade effektivt igår och det gick bra. På eftermiddagen tog vi spårvagnen till stan för att se den senaste disneyfilmen: Tangled. Men det visade sig att den bara fanns med polsk dubbning. Nej tack. Dels för att A inte skulle fatta nåt, men också för att allt blir konstigt och till och med komiskt när det läggs till polska röster, haha, som nån gång jag och Oskar var hos mormor och morfar och det råkade vara the Simpsons på tv - med dubbning, haha. Istället för att se filmen kollade vi lite på julmarknaden och hamnade tillslut på en restaurang, varefter vi promenerade hem. En bra dag :)
.
E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0