2011 01 19

Idag hade vi det skriftliga slutprovet i immunologi. Jag klaaarade det! Med en 4a dessutom :)  Nästa onsdag blir således den muntliga tentan i samma ämne. 3 frågor ska det tydligen vara. En vecka för att plugga in allt, så jag tror det ska gå bra det med. Det innebär att jag får åka hem i tid, den 29 januari, och får därmed 3 veckors ledighet.
.
Strax ska jag sätta igång att förbereda en presentation om restriktiva lungsjukdomar för morgondagens patofysiologi. Senare på eftermiddagen är det nämligen andra lektionen på den valbara kursen familjemedicin. De två första lektionerna handlar om hjärt och kärl-sjukdomar och hur man förebygger dem. Läkaren tog emot patienter och eleverna (jag och två till) fick ta patienthistoriken och göra de enkla mätningarna som midje- och armmått samt blodtryck och puls. I undersökningen ingår också kontroll av kolesterolvärden och, i vissa fall iaf, EKG. Vi kan nog faktiskt få trixa med EKG:n själva idag. Det fick jag iofs göra i somras på vårdcentralen i stan. Jag har dock en liten föraning om att EKG-utrustningen här inte kommer vara lika modern, hehe. Hursomhelst är det en trevlig kurs.
.
E.

Kommentarer
Postat av: Anonym

grattis

2011-01-19 @ 19:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0