Den punjabiska byn

Hoppsan, nu har jag visst en hel del att ta igen här.. Då ska vi se, resan till landet var det sista som nämndes. Vi åkte dit i tisdags förra veckan och stannade två nätter, och det mest spektakulära som hände där var att jag fick låna en häst och ge mig ut på en ridtur. Byborna kom ut för att se vad som hände och några barn följde hack i häl en bit. Det var kul! Jag har nog aldrig sett så fashionabel ut på en hästrygg tidigare, samtidigt som hästen nog aldrig haft en simplare utrustning. Det röda repet såg jag senare att hästens ägare använde för att sitta upp. Hästen var för övrigt jättefin att rida. Lyssnade på allt jag gjorde.
 
 
Och byn, ja.. Stampade jordvägar, enkla hus med vedeldade utekök, och så alla djuren: kor, bufflar, getter, hundar med valpar jag fick klappa och så schakaler som lät om natten. Jag tror jag får låta bilderna tala för sig själva, enklast så. Det är: stora bygatan, exempel på boning med djuren under stjärnorna, A's faster som lagar mat, och så ett fält.
 
 
 
 
 
/E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0