Marknad

Idag var vi på en lördagsmarknad inte långt härifrån. En marknad som hade allt! Mest var det tyger, och ojojoj vad svårt det är att välja när det finns så himla mycket! Det finns tyger i en massa olika färger, mönster och typer, olika sorts applikationer som typ dekoration runt kragen, och så jättemånga olika dekorationsband. Man måste verkligen ha några visioner förberedda i huvudet innan man går dit. Idag valde jag iallafall ett lila tyg med en svart applikation, och så ett typ vinrött tyg som passar till en färgglad pakistansk bussapplikation man stryker på, haha, den är rolig. Och så var det en annan rolig påstrykningsapplikation som nog får sitta på en vit t-shirt eller klänning, vi får se. Som sagt, gud vad svårt det är att välja! När jag kom hem tittade jag på bilderna jag samlat i en inspirationsmapp på datorn och fick nya ideer till vad jag kan göra. Det finns även tyg för sängkläder, måste bara veta hur mycket man behöver för att sy ihop till ett påslakan. Ja, det är tur att det inte är den sista gången vi är på marknad på den här resan. 
 
Här är en bild på någon annan marknad vi körde förbi med bilen häromdagen.
 
/E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0